Většina z nás vykonává svou práci v kanceláři – u počítače. A právě to je pro naše tělo nezdravé. Připravili jsme pro vás další díl ze seriálu o cvicích, které zvládnete snadno a rychle, aniž byste museli odejít od počítače.

V prvním díle jsme se zaměřili na krční páteř a poradili vám, co udělat ještě před tím, než začnete cvičit. V druhém díle jsme protáhli hrudník a rozhýbali pánev. Ve třetím díle našeho seriálu si společně protáhneme skoro celé tělo.

Rozhýbejte boky

Cviky, které zvládnete i u počítače

První cvik, který jsme pro vás připravili, je takzvané kráčení pánve. Nejprve si dejte ruce v bok a dělejte pánví malé osmičky.

Pokud nevíte, jak na to, zkuste si představit, že se svou pánví pádlujete. Pravá půlka nahoru, dopředu a dolů. Levá půlka nahoru, dopředu a dolů. Hned to jde lépe, že?

Jakmile dopádlujete na kraj židle, otočte směr a začněte pádlovat na druhou stranu. Pravá půlka nahoru, dozadu a dolů. Levá půlka nahoru, dozadu a dolů.

Abyste dělali cvik správně, snažte se hrudník držet ve stále stejné pozici a vyhněte se kývání zleva doprava.

Narovnejte se

Ruce na stehna

Rozhýbejte celou páteř.

Zapřete si dlaně o stehna tak, aby zůstaly kousek před pánví. Potom zatlačte patkami dlaní (směrem k patám). Dejte pozor na to, 

abyste nezvedali ramena. Pohyb by měl vycházet především z loktů. Představte si, že jste loutka, kterou někdo tahá za provázek na

hlavě a vytáhněte se za provázkem do výšky. Měli byste cítit, jak začalo pracovat vaše břicho a mezilopatkové svaly.

Ruce na stůl

Zacvičte si v kanceláři za pár minut.

V tomto cviku je nutné, abyste se opřeli lokty o stůl před vámi. Pokud ho máte příliš nízko, opřete si pouze dlaně tak, aby vaše předloktí směřovala mírně k sobě. Celým předloktím (patkou dlaně) potom zatlačte do stolu a mírně se k němu přitáhněte. Nakonec se vytáhněte do výšky a opřete se o plosky nohou. Opět si můžete představit, že jste loutka, kterou někdo tahá za provázek na hlavě směrem vzhůru. Cviky vám potom půjdou lépe.   

A jak poznáte, že cvik děláte správně? Stejně jako v minulém cviku byste měli cítit mírné pnutí na břiše a v oblasti mezilopatkových svalů.

Tip na závěr

Dlouhodobé sezení u počítače není pro naše tělo zdravé, a proto se kromě těchto cviků snažte dělat i procházky po kanceláři. Běžte si něco okopírovat, odskočte si na WC, nebo zajděte za kolegou pro radu. Důvodů může být spousta.  

Zajímá vás, jak snadno u počítače protáhnout další části těla, jako je krční páteř, pánev nebo hrudník? Čtěte náš seriál, který jsme připravili ve spolupráci s fyzioterapeutkou Eliškou Mirskou z Jak sedět. Dozvíte se plno tipů na jednoduché cviky, které zvládnete za pár minut přímo v kanceláři.