Dlouhodobé sezení u počítače není pro naše tělo žádná výhra. Hrbíme se, ohýbáme se ke klávesnici a různě křížíme nohy. Hledáme totiž polohu, ve které se nám bude dobře pracovat. A právě proto je nutné se alespoň čas od času pořádně protáhnout.

V minulém díle tohoto seriálu jsme pro vás připravili cviky na uvolnění krční páteře a poradili vám, jak nastavit správnou výšku židle a monitoru. V dnešním díle vám zase poradíme, jak snadno protáhnout hrudní páteř. Tak pojďme na to!

Jak protáhnout hrudní páteř?

Ruce ke stropu

 

Procvičte si hrudní páteř

Při tomto cviku byste měli klást důraz na správné dýchání. S nádechem vytáhněte ruce ke stropu, jako byste chtěli dosáhnout na hvězdu na nebi. S výdechem naopak tlačte lokty i dlaně dozadu. Představte si, že chcete ze svých rukou udělat svícen.

V horní části hrudníku byste měli cítit mírné pnutí. Tak poznáte, že cvik děláte správně.

 

Uvolněte hrudník

Spojte ruce před tělem, s nádechem protlačte dlaně dopředu a vyhrbte se v hrudní páteři tak, abyste vytvořili “želví krunýř”. S výdechem zvedněte ruce nad hlavu. S dalším nádechem rozpojte ruce a vytáhněte je co nejvýše, jako byste si chtěli utrhnout třešně z vysokého stromu nad vámi. S dalším výdechem tlačte lokty i dlaně dozadu a ruce suňte dolů po ramena, abyste z nich utvořili svícen (jako v minulém cviku). Předloktí tlačte stále dozadu.

Protáhněte hrudní páteř.

 

Rozhýbejte pánev

Jak rozhýbat pánev?

Dejte ruce na kolena a dbejte na to, abyste měli propnuté lokty. Pánví hýbejte střídavě dopředu a dozadu. Celá páteř se tak bude volně pohybovat. Při tomto cviku se dívejte stále dopředu. Měli byste cítit, že při klopení pánve vpřed se přesunuje místo opory více dopředu. A naopak při klopení pánve dozadu se opíráte skoro až o kostrč.

 

Protáhněte páteř

Jak protáhnout hrudní páteř?

Protáhněte páteř.

Další cvik, který jsme pro vás v tomto dílu připravili, je rotace páteře
Tu provede tak, že si nejprve dáte pravou nohu přes levou. Potom se levým 
předloktím zapřete o pravou stranu pravého kolene tak, abyste loket nechali napnutý. Nakonec opřete pravou ruku za tělo a podívejte se přes pravé rameno.

Pokud chce protáhnout páteř více, můžete se zapřít o levou ruku. Rotace tak bude větší. Dbejte na to, abyste měli napřímenou hrudní páteř. A na závěr nezapomeňte tento cvik udělat také na druhou stranu.

Využijte pracovní desku

Využijte pracovní desku

Nemáte čas jít si zacvičit do fitness, nebo se vám zkrátka jen nechce? Nezoufejte! Využijte toho, co máte v kanceláři po ruce. Jako nástroj může skvěle posloužit třeba pracovní deska stolu.

Sedněte si čelem k monitoru, podívejte se přes pravé rameno a levou rukou se chytněte vpravo – za stůl. Snažte se otočit co nejvíce doprava a dbejte na to, aby kolena mířila stále k monitoru.

Při tomto cviku můžete, ale nemusíte mít loket položený na stole. Záleží na tom, jak se vám bude cvik dělat lépe.

Zajímá vás, jak snadno u počítače protáhnout další části těla, jako jsou ruce, nohy nebo páteř? Čtěte náš seriál, který jsme pro vás v Psaní Hravě připravili ve spolupráci s fyzioterapeutkou Eliškou Mirskou z Jak sedět. Dozvíte se v něm plno tipů na jednoduché cviky, které zvládnete za pár minut přímo v kanceláři.