Vyberte stránku

Jak na (ne)hodnocení žáků?

autor: | 05. 03. 2024

Učitelé často žáky hodnotí podle rychlosti, přesnosti psaní, počtu chyb a přesnosti.

Tato negativní motivace ale u školáků často vyvolává stres a to vede k tomu, že žáci nemají psaní všemi deseti rádi a kurz nedokončí. Jak tedy žáky hodnotit v psaní všemi deseti?

  • Při psaní všemi deseti jsou nejdůležitější výsledky. To znamená, na jakou úroveň žák při psaní všemi deseti dosáhl. V ideálním případě by měl pokořit jednu úroveň týdně. Při hodnocení berte v úvahu také počty hvězdiček či počet dní, kdy žák procvičoval.

 

  • Obecně se soustřeďte na to, aby žáci získávali ve hrách a úrovních plné počty hvězdiček. Řekněte žákům předem, v čem je budete hodnotit. Zdůrazněte také to, že není důležité, kolik her odehrají, aby výsledku dosáhli. Někdo může úroveň zdolat napoprvé, někomu to bude trvat déle.

O tom, jak úspěšně zajistili každodenní motivaci žáků a objektivní známkování z psaní na Gymnáziu v Havlíčkově Brodě, si můžete přečíst v této případové studii:

Přečíst článek

Mohlo by vás zajímat

Top klávesové zkratky pro PC: psaní a editování textu

Top klávesové zkratky pro PC: psaní a editování textu

Umět ovládat počítač pomocí klávesnice je mnohem rychlejší, než když k tomu používáte myš. Spoustu věcí můžete zvládnout pomocí klávesových zkratek. Díky tomu zvládnete psaní i editování textu rychleji a dříve než zapomenete, co jste vlastně chtěli udělat.  Pokud máte...

„Výuku psaní na klávesnici bych zavedla už na základních školách“, říká Mgr. Iva Bílková, Cert. MDT, vedoucí fyzioterapeut z FYZIOklinika.cz

„Výuku psaní na klávesnici bych zavedla už na základních školách“, říká Mgr. Iva Bílková, Cert. MDT, vedoucí fyzioterapeut z FYZIOklinika.cz

Lidé pracující na počítači tvoří polovinu klientely fyzioterapeutů. Přichází s bolestmi zad, migrénami, stěžují si na brnění rukou nebo otékání nohou. Problém ale začíná u špatného sedu, ve kterém setrvávají i několik hodin denně. Při psaní na klávesnici a koukání do...