Dlouhodobé sezení u počítače není pro naše tělo zdravé. Ať už tedy u počítače pracujete více nebo méně, měli byste myslet především na svoje zdraví. Čas od času je dobré se protáhnout, nebo se projít po kanceláři. Důvodů může být spousta. Běžte si něco okopírovat, uvařit si kávu, nebo zajděte pro radu ke kolegovi.

Pokud nebudete mít zrovna důvod ke vstávání, zacvičte si. Stačí pár cviků na protažení krční nebo hrudní páteře a budete se hned cítit lépe. A pokud si budete chtít protáhnout celou páteř najednou, zacvičte si podle cviků, které jsme pro vás sepsali naposledy. Je dobré si vyzkoušet, kdy se vám cvičí nejlépe, a jaké cviky vám nejvíce vyhovují. Tak bude cvičení efektivnější a vy se na něj začnete těšit. 

Vstávat a cvičit!   

1) Uvolněte předloktí

Při psaní na klávesnici je dobré pravidelně protahovat svaly na prstech a také na předloktí. A to jak na jeho spodní, tak vrchní straně.

Jak protáhnout spodní stranu?                                   

Protáhněte si ruce a nohy.

Natáhněte ruku hřbetem nahoru, propněte loket a ohněte zápěstí směrem nahoru tak, aby vaše prsty směřovaly vzhůru. Druhou rukou si pomožte dlaň ještě více ohnout, aby se svaly na rukou protáhly co možná nejvíce. Zápěstí nechejte ve stejné pozici a potom otočte ruku tak, aby prsty směřovaly zase dolů. Loketní jamka by měla směřovat vzhůru. Ruku protáhněte alespoň na deset sekund. Nezapomeňte ruce prostřídat.

Protáhněte předloktí.

 

Jak protáhnout vrchní stranu?

Natáhněte ruku hřbetem nahoru, propněte loket a ohněte zápěstí směrem dolů tak, aby prsty směřovaly k zemi. Stejně jako v prvním cviku, se pomocí druhé ruky zkuste dlaň ještě více ohnout. Svaly se tak protáhnou více. Zápěstí nechejte ve stejné pozici a otočte ruku tak, aby prsty směřovaly nahoru. Pokud budete cvik dělat správně, měla by loketní jamka směřovat vzhůru a vy byste si tak měli vidět do dlaně. Cvik nezapomeňte udělat na obou rukách.

Protáhněte ruce v modlitbě.

2) Protáhněte ruce v modlitbě

Spojte si ruce před tělem tak, jako kdybyste se chystali modlit (dlaně budete mít proti sobě). Potom sjeďte dlaněmi níže. Měli byste cítit protažení svalů předloktí, případně tah přes dlaň.

 

3) Nohy nahoru

Protáhněte ruce a nohy!

Narovnejte se a sedněte si vzpřímeně tak, abyste měli ruce podél těla. Potom nadzvedněte plosku jedné nohy kousek na podlahu. Stačí klidně jen centimetr nad podložku. Snažte se, abyste seděli rovně a nenaklánějte se ke straně.

4) Procvičte si kotníky

Procvičte si kotníky.Zvedejte nohy na špičky i na paty a tlačte přitom do podložky. Cvik můžete dělat buď oběma nohama najednou, nebo na střídačku. Vyzkoušejte, co vám bude více vyhovovat.

Zajímá vás, jak snadno u počítače protáhnout další části těla, jako je krční páteř, hrudník nebo rovnou celou páteř naráz? Čtěte náš seriál, který jsme připravili ve spolupráci s fyzioterapeutkou Eliškou Mirskou z Jak sedět. Dozvíte se plno tipů na jednoduché cviky, které zvládnete za pár minut přímo v kanceláři.

Chci si přečíst: