Vyberte stránku

Případová studie: Zlepšení psaní všemi deseti ve společnosti Digiteq Automotive s pomocí kurzu Psaní Hravě

autor: | 26. 04. 2024

V dnešní digitální éře je schopnost rychle a efektivně psát na klávesnici neocenitelnou dovedností, jak pro osobní, tak profesní rozvoj. Digiteq Automotive, s. r. o., společnost s dlouholetou tradicí v oblasti vývoje elektrických a softwarových systémů pro automobilový průmysl, se rozhodla investovat do vzestupu této klíčové dovednosti svých zaměstnanců prostřednictvím online kurzu Psaní Hravě.

 

Tato případová studie se zaměřuje na zkušenosti tří zaměstnanců Digiteq Automotive a ukazuje, jak kurz ovlivnil jejich pracovní efektivitu a dovednosti psaní na klávesnici.

 

 

Implementace Psaní Hravě – iniciativa a podpora firmy

 

Nápad na zlepšení dovedností psaní na klávesnici v Digiteq Automotive vzešel od vedoucího pracovníka týmu s tím, že zlepšením techniky se zvýší také rychlost a přesnost psaní, odpadne pokukování po klávesnici atd., čímž bude dosaženo vyšší efektivity při práci. Psát na klávesnici všemi deseti dnes do arzenálu kancelářského zaměstnance prostě patří. Konkrétní kurz pak vybrali sami zaměstnanci. Vedení firmy záměr podpořilo a kurz následně schválilo k financování v rámci ročního vzdělávacího rozpočtu.

 

Implementace kurzu se stala interní záležitostí týmu, přičemž vedoucí pracovník se ujal organizačních záležitostí a zajistil hladký start kurzu. Zaměstnanci měli možnost trénovat během pracovní doby, avšak až po odbavení všech pracovních povinností. Mimo toho, jak poznamenal pan Vojtěch Janda, vedoucí pracovník: nás kromě průběžných dotazů na náš postup motivoval tak, že nám s až lišáckým úsměvem sděloval vlastní výsledky testů psaní všemi deseti, s vysokými hodnotami jak počtu úhozů za minutu, tak přesnosti. Tato osobní motivace a zájem vedoucího pracovníka o úspěch svých zaměstnanců dodávala celému týmu další podněty ke zdokonalování se v kurzu.

 

 

Zkušenost paní Zuzany Vorlíkové

 

Paní Vorlíková, která v kurzu strávila celkem 8 hodin a 12 minut rozprostřených do období dvou měsíců, ocenila zejména hravý přístup a motivující herní prvky, které kurz nabízí.

 

Kurz se mi velmi líbil, myslím, že opravdu odpovídá svému jménu. Učení bylo zábavné a forma her motivující k tomu trávit s ním čas, sdílí paní Zuzana. Pozitivně hodnotí grafické zpracování a vtipné komentáře, které kurz doprovázely. Tato zpětná vazba zdůrazňuje, jak důležitá je pro učení hravost a motivace.

Paní Vorlíková nicméně zmínila i své výzvy a to, že některá cvičení na začátku výuky, kdy kombinace písmen netvořila smysluplná slova, pro ni byla poměrně těžká. Snadno přehlédla písmeno, čímž vznikl překlep.

Paní Vorlíková kurz doporučuje jako efektivní nástroj pro naučení se psaní všemi deseti: Jako nástroj pro naučení se určitě doporučuji. Otázka používání dovednosti v praxi je už pak na každém člověku. Dále zmiňuje, že kurzem hlavně získala lepší přehled o rozložení klávesnice.

 

Zkušenost Vojtěcha Jandy

 

Pan Vojtěch kurz hodnotí těmito slovy: 

Psát rychle více prsty jsem uměl, ovšem dle vlastního, organicky vzniknuvšího systému pravidel, který ovšem nefungoval stoprocentně. Jelikož mě psaní na počítači do značné míry živí, chtěl jsem tomu dát řád. Na Psaní Hravě se mi líbí několik druhů cvičení, dobré a přívětivé grafické zpracování, statistiky… ale i rychlá reakce od supportu na můj návrh na úpravu barevného schématu. Psaní Hravě doporučuji komukoli z mého okolí, kdo pracuje u počítače. Překvapilo mě, jak rychle si prsty zvykají – a to i přes, v mém případě, nutnost se přeučovat z vlastního polosystému.

 

Vojtěch Janda v kurzu odehrál 6 hodin a 29 minut rozložených do 59 dnů. Padesát dní představuje jeho intenzivní trénink nácviku prstokladu. Zbývající dny věnoval procvičování.

Správný prstoklad, nácvik techniky atd. způsobily, že se daleko méně často na klávesnici ztratím. Již před absolvováním kurzu jsem psal obstojně rychle, ale efektivitu práce nutně snižovalo časté vracení se do výchozí polohy, potřeba kontrolovat pohledem polohu prstů na klávesnici atd., popisuje pan Janda svůj pokrok.

 

Zkušenost Jana Hanáčka

 

Pan Jan vyjádřil svoji spokojenost s kurzem a obecně pozitivní názor, který panuje v týmu: S kurzem jsem spokojen. Obecně cítíme zlepšení našich dovedností psaní na klávesnici.

 

Jako pozitivum kurzu pan Hanáček zdůrazňuje časovou nenáročnost a možnost flexibilního učení, což umožňuje uživatelům kurz přerušit a kdykoliv se k němu vrátit bez pocitu ztráty schopností.

Díky gamifikované formě kurzu bylo snadné naskočit zpět, dodává.

 

Jako jeho osobní námět na vylepšení kurzu, který nemusí odrážet pohled všech uživatelů, uvádí úpravu použitého fontu písma pro lepší rozlišení mezi písmeny „l“, „i“ a „!“: „Tečka nad měkkým „i“ je zvláště na velkém monitoru špatně viditelná a velmi často jsem díky tomu chyboval,” vzpomíná pan Hanáček.

Pan Hanáček v kurzu trénoval po dobu 2 hodin 57 minut rozprostřených do 18 dnů. Tento rozsah nácviku mu pomohl překonat výzvu psaní bez pohledu na klávesnici a zvýšit jeho komfort a sebedůvěru při psaní.

 

Rozhodně znalost rozložení kláves, stejně tak postoj při psaní,“ uvádí jako hlavní zlepšené dovednosti. „Osobně, spíše než by mi kurz umožnil rychlejší a přesnější psaní, dovolil mi uvědomit si některé nesprávné praktiky a odstranit je.

 

Je to vhodný a zábavný způsob, jak se odnaučit vadné návyky při psaní,“ uzavírá pan Hanáček s doporučením kurzu svým přátelům. Jeho zkušenost dokládá, jak kurz Psaní Hravě pomohl nejen zlepšit technické dovednosti psaní na klávesnici, ale také přispěl k osobnímu rozvoji tím, že umožnil účastníkům identifikovat a pracovat na odstranění svých slabých stránek v psaní.

 

 

Motivace a podpora

 

Všichni absolventi kurzu zdůraznili, že motivace a podpora ze strany kolegů a nadřízených byly důležité pro jejich úspěch.

 

Vzhledem k tomu, že v Digiteq Automotive panuje přátelská atmosféra a kultura založená na vzájemném respektu a důvěře, našel jsem motivaci hlavně ve vzájemném porovnávání našich výsledků v kurzu a ve společném povzbuzování. Možnost srovnávat se s kolegy mi pomohla probudit soutěživost, která mě motivovala nejen k dosažení lepších výsledků, ale také k udržení si náskoku v počtu získaných hvězdiček, uvádí pan Janda.

Tato dynamika nejenže posílila odhodlání zaměstnanců kurz dokončit, ale také přinesla nový rozměr do pracovních vztahů a podpořila kolektivního ducha týmu.

 

 

Závěr – celkový dopad kurzu

 

Případová studie zaměstnanců Digiteq Automotive ukazuje, že kurz Psaní Hravě může být účinným nástrojem pro zlepšení dovedností psaní na klávesnici, což vede k vyšší produktivitě a efektivitě v práci.

 

Přestože se každý učí a adaptuje na nové dovednosti jiným tempem, je zřejmé, že kurz má pozitivní dopad na ty, kteří se do něj ponoří s otevřeností a odhodláním se učit. A zatímco individuální výsledky se mohou lišit v závislosti na osobní motivaci, podpora ze strany zaměstnavatele a možnost sdílení zkušeností a výsledků s kolegy výrazně přispívají k úspěchu v kurzu. Díky tomu se Psaní Hravě stává také prostředkem k posílení týmového ladění a spolupráce.

 

 

 

Digiteq Automotive s.r.o.
A Volkswagen Group Company
sídlo: Novodvorská 994/138, Praha 4

 

I naši zaměstnanci zefektivní své psaní – prozkoumat kurz

 

Mohlo by vás zajímat

Jak se naučit psát všemi deseti

Jak se naučit psát všemi deseti

Umět psát všemi deseti má řadu výhod, a to například to, že v psaní na počítači budete rychlejší a tím pádem také produktivnější. Kromě toho navíc prokrvíte všechny svoje prsty a snížíte množství překlepů. Budete zkrátka psát jako profesionál. A pokud vás ani tyto...

Novoroční výzva 2022: jak to proběhlo

Novoroční výzva 2022: jak to proběhlo

Od 3. ledna do 3. února jsme vyhlásili druhý ročník novoroční výzvy. Naším cílem bylo dát lidem impuls, aby se naučili psát všemi deseti právě teď a aby začali nový rok s dovedností, která jim dokáže ušetřit hodiny času. Jak tedy tato výzva dopadla? Součástí výzvy...