Jako učitel si možná kladete otázku, jak vlastně žáky hodnotit v psaní všemi deseti. Učitelé často žáky hodnotí podle přesnosti psaní, počtu chyb a výsledných procent. Tato negativní motivace ale u školáků často vyvolává stres a to vede k tomu, že žáci nemají psaní všemi deseti rádi a v praxi ho potom nevyužívají. A to přece nechcete.

Co tedy v aplikaci hodnotit? Poradíme vám! V Psaní Hravě jsou nejdůležitější výsledky. To znamená, na jakou úroveň žák při psaní všemi deseti dosáhl. V ideálním případě by měl pokořit jednu úroveň týdně.

Nejdůležitější je správná motivace

Po úspěšném absolvování Psaní Hravě dostanou žáci certifikát o jeho absolvování. Ten mohou potom v budoucnu přiložit k životopisu. I taková zdánlivá maličkost totiž může být rozhodujícím bodem při hledání nové práce.

Abyste žáky motivovali, můžete jim třeba určit konkrétní datum, do kterého budou muset certifikát získat. To je bude motivovat k pravidelnému trénování a zlepšování se.

Co můžete hodnotit

Při hodnocení můžete brát v úvahu také výsledky v Moři příležitostí nebo počty hvězdiček. Nezapomeňte se ale s žáky dopředu domluvit na tom, co budete v konečném hodnocení posuzovat, aby věděli, na co se mají při psaní soustředit.  

Školákům zdůrazněte také to, že není důležité, kolik her odehrají, aby výsledku dosáhli. Někdo může úroveň zdolat napoprvé, někomu to bude trvat déle. Je ale podstatné, že žáci kýženého výsledku dosáhnou.

Pátrejte po tom, proč se žákům nedaří

V případě, že se někomu nedaří docílit požadované úrovně, snažte se přijít na to, co jeho neúspěch způsobuje. Je totiž možné, že trénování nevěnuje tolik času jako ostatní spolužáci. V takovém případě je dobré zkontrolovat metriky jako počty odehraných her v daném měsíci nebo celkovou dobu tréninku, kterou psaní věnoval.

Deset minut denně stačí

Je na místě také školákům zdůraznit, že jim trénování rozhodně nezabere tolik času jako třeba běžná vyučovací hodina, která obvykle trvá 45 minut. Možná právě proto je pak trénování bude bavit více. Psaní všemi deseti navíc mohou trénovat kdykoliv během dne. Záleží jen a jen na nich. Nejsou tedy vázáni na konkrétní čas, který jim škola určí.

Ideální je hrát 10 až 30 minut denně, a to v závislosti na časových možnostech žáků. Učit se psát všemi deseti déle nemá smysl, protože svalová paměť potřebuje určitý čas k tomu, aby vstřebala nové pohyby a zapamatovala si je.

V čem nemá smysl žáky hodnotit?

Jak už jsme psali výše, nejdůležitější jsou výsledky. Vůbec tedy nezáleží na tom, kolik překlepů při psaní žáci udělali. Psaní Hravě vzniklo proto, aby psaní všemi deseti žáky bavilo a nebylo pro ně jen pouhou povinností. Školáci mohou trénovat tak dlouho, dokud danou úroveň úspěšně nepokoří. Nemá proto smysl jim překlepy počítat a známkovat je, a to proto, že by se jim psaní všemi deseti zprotivilo, a mohli by přestat trénovat úplně.

Vyzkoušejte Psaní Hravě!